Marktonderzoek anno 2016, eenvoud is onze kracht.

Bij iedere marktonderzoek geldt dat het onderzoek geen doel op zich is, maar een middel om de klantrelatie te verbeteren. Veel enquêtes worden via de email, na het contact-/verbindingsmoment, aan de klant gemaild met het verzoek om deze in te vullen. Na een aantal dagen volgt een herinnering om de enquête in te vullen. Veel organisaties werken zo. Informatie komt laat en respons is doorgaans laag, klanten zijn lange vragenlijsten zat.

app-mobile  tablet

De kracht van deze nieuwe innoverende marktonderzoek app van uwmeningtelt.online zit in eenvoud. Door de klant met de één-vraag-techniek die ene vraag te stellen, zullen de klanten deze beantwoorden op een tablet of smartphone. Hiermee stijgt de response. Deze ene vraag wisselt van periode en vraagtype, geheel zelf door de organisatie in te stellen. Een vraag kan ook ingesteld worden als Net Promotor Score vraag, om de tevredenheid en loyaliteit van de klant te weten.
De tool is tevens als een extern en intern managementtool te gebruiken. Een hoofdaccount kan de backoffice van de eigen vestigingen inzien en hiermee werken aan kwaliteitsverbetering. In een woord dus benchmarken. Intern kan men de één-vraag-techniek inzetten bij functioneringsgesprekken. Kortom eenvoud.
http://www.uwmeningtelt.online/

One Comment on “Marktonderzoek anno 2016, eenvoud is onze kracht.

  1. Beter één goede vraag gesteld dan een heleboel, die je een hoop informatie opleveren waar je toch niets mee kunt of doet. Veel vragen kan iedereen maar goede vragen stellen is een kunst. Het gaat om de vragen die er daadwerkelijk toe doen.Iedereen die een contactmoment heeft met klanten en/of potentiële klanten kan met behulp van de 1-vraagtechniek informatie verzamelen over zijn markt en doelgroep. Klanten zijn belangrijkste bezit van iedere onderneming. En een belangrijke bron van informatie. U hoeft het alleen maar te vragen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *