Huidige situatie marktonderzoek

Verbinding zoeken en houden

Marktonderzoeken zijn voor organisaties belangrijk om in beeld te krijgen wat er bij de klant leeft. Voor het MKB is dit zeker van belang aangezien zij veel last hebben van de economische malaise. Weet men wat de klant wil dan kan de organisatie daarop anticiperen. Hierdoor stijgt de klanttevredenheid en daarmee uiteindelijk ook de omzet.

Veel enquêtes worden via de email, na het contact-/verbindingsmoment, aan de klant gemaild met het verzoek om deze in te vullen. Na een aantal dagen volgt een herinnering om de enquête in te vullen. Veel organisaties werken zo. Informatie komt laat en respons is doorgaans laag. Ook gangbaar is werken met de NPS rating. Zo komen de bevindingen van de klanten op de website te staan bij de betreffende organisatie, wat bijdraagt aan een cijfer. Het geeft veel informatie voor de klant en men noemt het dan ook een klantloyaliteit meting. Maar wat kan het management als tool er werkelijk mee? Het geeft te weinig informatie om als organisatie bij te kunnen sturen. Daarnaast wordt er gewerkt met enquête formulieren. Deze geven wat betere informatie voor het management maar moeten eerst ingevoerd en geanalyseerd worden.

Voordelen

Systeem is goed te automatiseren. Klanten krijgen automatisch een email. Medewerkers hoeven zich er verder niet mee bezig te houden.

Nadelen

Steeds meer organisaties werken met een dergelijk systeem met als gevolg dat klanten steeds meer verzoeken via de email krijgen. De klant raakt moe en vult steeds minder in met als resultaat een lage respons
Informatie is betrekkelijk laat. Variërend van één dag tot soms paar dagen erna. Belangrijke informatie voor het management mist. Zoals welke medewerkers hadden die dag dienst toen er een slechte score was.
Vaak zijn het teveel vragen. Klanten moet hiervoor echt tijd inplannen of ze haken tijdens het onderzoek af.
Huidige onderzoeken zijn vaak niet inzetbaar als managementtool.

Bij ieder marktonderzoek geldt dat het onderzoek geen doel op zich is maar een middel om de klantrelatie te verbeteren.

Onze kracht is eenvoud

Wij hebben een innovatieve oplossing gevonden voor u. Onze voordelen op een rij:400dpiLogoCropped

  • Werkt zeer snel, door steeds maar één vraag te stellen.
  • Zeer gebruiksvriendelijk.
  • Klant zit nog in de emoties. Dus beleving ook puur, welke zowel negatief als positief kan zijn. Bij een negatieve ervaring kan er al direct geschakeld worden. De klant voelt zich gehoord en serieus genomen.
  • Actief werken aan kwaliteitsverbetering .
  • Klanten beantwoorden de vraag anoniem.
  • Bewustwording personeel in hun rol naar de klant, meer betrokkenheid.
  • Hoge respons.
  • Inzetbaar als managementtool. (hoofdaccount – vestigingsaccount)
  • Internet verbinding is geen vereiste en kan ook offline worden ingevuld.
  • Inzetbaar als een interne tool, naast extern, bij functioneringsgesprekken.
  • Net Promotor Score (NPS).
  • Vraag kan tevens via QR-code, NFC als mail verzonden worden.
  • Meerdere type vragen mogelijk.
  • Lage investering.

Kijk ook op www.uwmeningtelt.online